Pagina ter informatie voor Dhr Ruud Cornelissen OKB.
Hallo Ruud, hierbij de informatie en afspraken die er gemaakt zijn in de eerste fase (FASE 1) van de reorganisatie van De Uitwaaiers/Doerak. Over deze FASE 1 willen we graag jouw eventuele op of aanmerkingen bij het komende gesprek op 28 april om 11:00 uur. Schiet maar lek waar nodig!
Dat gesprek vindt plaats in Ewijk, Schoolpad 3/5 in het gebouw van de zorggroep. Bel even met Jeroen 0654-605560 als je daar in de buurt bent, dan laten we je binnen.
FASE 1
Algehele weergave van afspraken en plannen m.b.t. reorganisatie en overname Hondenheuvel/Doerak/de Uitwaaiers:
Vanwege de gezondheid en het klimmen der jaren zijn we voorsorterend op onze (Uitwaaiers)toekomst een samenwerkingsverband gestart met Hondenuitlaat “Doerak” uit Beuningen. Inmiddels ontwikkelen we serieuze plannen om het voortbestaan van Hondenheuvel adequaat te regelen en over te doen aan Hondenuitlaat “Doerak”.
Als resultaat van het regelmatige overleg met Doerak en de Uitwaaiers hierbij een samenvatting van de vorderingen voor de uiteindelijke overname door Doerak. Met dank ook aan de begeleiding door Ruud Cornelissen van het Ondernemers Klankbord.
Het is feestelijk om het enthousiasme van uitbaatster Daisy Driessen te zien. Het “zicht” op Hondenheuvel blijkt een uiterst motiverende ontwikkeling na haar drie jaar dapper volhouden (soms tegen de verdrukking in).
Goed dat (vader) Johan, zelf ervaren ondernemer, aanschuift in de hoedanigheid van “adviseur” waar nodig ter ondersteuning van Daisy en toeziet op de gelijkwaardigheid in de zakelijke afspraken. Ook de Uitwaaiers is er op gericht dat voldoende “Doerak-karakter” overeind blijft bij de overname. Goed ook om Daisy haar eigen stempel op het geheel te zien zetten.
Voor wat betreft de gebruikersovereenkomst met de Zorggroep. Daar zou in principe een opzegging voor kunnen komen van ZMW, maar dit ligt in het geheel niet in de lijn der verwachtingen. Sterker nog: Er is recent en rechtstreeks contact geweest met de Raad van Bestuur van de zorggroep en men heeft ons kunnen overtuigen dat het project Hondenheuvel niet in gevaar komt! Margot Linders blijft betrokken bij de reorganisatie en voortbestaan van Hondenheuvel en tevens als contactpersoon naar ZMW.
Doerak betaald gedurende 30 maanden, een huurkoopsom vanaf 1 februari 2025 van € 250,= per maand ex. btw. Het huurkoopbedrag omvat het gebruik Hondenheuvel en alles wat daar mee samenhangt aan opstal en voorzieningen. Het terrein zelf en de omheining is van de zorggroep. Na de werkelijke overname (datum volgt) neemt Doerak de maandelijkse kosten van de opslagcontainer over. Documentatie hierover wordt t.z.t. ter hand gesteld.
Als de periode van 30 maanden voorbij is, behoeft geen huur meer te worden betaald. Aangezien de Uitwaaiers in overleg met eigen en vakantiehonden gebruik blijven maken van het veld zal ook geen verdere vergoeding van Doerak worden gevraagd.
Per 1 juli a.s. gaan we al werken volgens de overeengekomen nieuwe dagindeling. Dat komt in beginsel neer op proefdraaien en waar nodig finetunen. Klanten zijn inmiddels op de hoogte gesteld.
Groep 1* (Uitwaaiers)
Om 09:00 uur aangekomen op het veld.
Om 10:00 uur gaan eten/rusten tot 11:00 uur.
Om 11:00 uur weer op het veld tot 12:00 uur.
Om 12:00 uur weer rusten tot 13:00 uur.
Om 13:00 uur weer op het veld tot 13:30 uur.
Dan huiswaarts.
Groep 2** (Doerak)
Om 10:00 uur aangekomen op het veld.
Om 11:00 uur gaan eten/rusten tot 12:00 uur.
Om 12:00 uur weer op het veld tot 13:00 uur.
Om 13:00 uur weer rusten tot 14:00 uur.
Om 14:00 uur weer op het veld tot 14:30 uur.
Dan huiswaarts.
De honden komen ook bij deze dagindeling niks tekort qua beweging en verzorging. Doerak zal haar klanten spoedig berichten over alle veranderingen.
Samenhangend met dit nieuwe dagprogramma is Doerak inmiddels overgegaan naar prijzen en prijsbeleid zoals De Uitwaaiers dit hebben. Tarieven en het principe “geen hond geen kaart, geen kaart geen hond”. Doerak gaat waar mogelijk ook flexibeler om bij last minute af- of aanmelding.
Standaardinkoop servicekaarten;
10 kaarten hond1: € 190,=
10 kaarten hond2: € 300,=
20 kaarten hond1: € 380,=
20 kaarten hond2: € 600,=
Grootinkoop:
50 kaarten hond1 (€ 950,=) geeft; 2 bonuskaarten.
50 kaarten hond2 (€ 1.500,=) geeft; 2 bonuskaarten.
Het verzorgingsgebied van Doerak wordt/blijft: Winssen, Wijchen noord, Weurt, Beuningen en Ewijk. Ook de Uitwaaiers hebben het verzorgingsgebied aangepast per 1 oktober beperkt naar: Deest, Winssen, Beuningen en Ewijk. Nu we op korte termijn al starten met het druppelsgewijs introduceren en samenvoegen van elkaars dag-roedels zal in de praktijk blijken of de beestjes acceptabel met elkaar om kunnen gaan en redelijkerwijs zijn te corrigeren.
Waar dit tot problemen leidt gaan we (eigenlijk zoals gebruikelijk) in overleg met de baasjes, maar “als niets helpt” handhaven we ook daarbij ons beleid en kunnen we tot uitsluiten van service kunnen overgaan. We moeten zorgvuldig omgaan met de werkbaarheid en veiligheid van alle gasthonden, teamleden en bezoekers van de zorggroep.
Langzamerhand zal Daisy worden betrokken in onderhoud en reparaties op Hondenheuvel. Grotere klussen worden tot aan de overname door onze technische vriend gedaan, die zowat alles op hondenheuvel heeft gebouwd. Evt. verzekeringen zullen tzt. worden overgezet naar, of geregeld door, Doerak. Ons advies is de algemene voorwaarden (volgens Alg. Burgerlijk Wetboek) bij KvK te deponeren. Daar is Doerak mee bezig. Voorlopige tenaamstelling: “De Uitwaaiers Hondenheuvel, Doerak Hondenheuvel”. Evt. publiciteit overleggen met en afstemmen op elkaar.
Het programma naar de bewoners van de aanpalende zorgwoningen alsmede enkele jaarlijkse presentjes zullen met Margot worden besproken en overgenomen door Doerak.
Door Ruud aangedragen punten: Wensen, meettijden en doorlooptijden zijn royaal besproken en inmiddels verwerkt in plannen en afspraken. Contract/overeenkomst Doerak/de Uitwaaiers volgt op later moment na een periode van finetunen.
De weekend- en vakantieopvang blijft voor klanten van de Uitwaaiers wél mogelijk, omdat dit afzonderlijk door de Uitwaaiers (Margot) op de huidige voet zal worden voortgezet.
Klanten zijn inmiddels op de hoogte gesteld van de samenwerking/reorganisatie en de nieuwe dagindeling en tevens de mogelijke gevolgen voor ’n individuele klant.
Zowel met Jeroen als met Margot zijn enkele afspraken gemaakt om elkaar systemen en/of werkwijze duidelijk te krijgen. Echter Doerak is voornamelijk vrij in het kiezen van haar eigen manier, mits dit de exploitatie van Hondenheuvel niet in de weg staat.
FASE 2 Hierbij nog alleen ter info de volgende fase waar spoedig een of meer vergaderingen over worden gehouden. Als dit rond is vragen we Ruud opnieuw bij het bespreken er van, waarna we in FASE 3, de “eindfase” de laatste zaken bespreken en vastleggen. Teven ook een overeenkomst tussen De Uitwaaiers en Doerak.
Fase 1 is in goed overleg tot stand gekomen en heeft tot ’n aantal afspraken en veranderingen geleid voor beide services.
Na het evaluerende gesprek op 28-04 met Ruud van OKB, gaan we fase 2 bespreken en vormgeven. Daarna wordt opnieuw Ruud gevraagd de resultaten met ons te bespreken. Uiteindelijk kunnen we ’n overeenkomst opstellen waarmee Doerak “eigenaar” wordt van HH, mits ZMW in de gebruiksovereenkomst ook Doerak heeft opgenomen, wat overigens spoedig te verwachten is.
Het staat buiten kijf dat de exploitatie door Doerak volgens afspraken met ZMW gerespecteerd moet worden.
>Vaststellen max. aantal honden op het veld. Wij denken 28 verdeeld over 14/14. We zullen mogelijk door het “ongewenst gedrag beleid” of zelfs gedwongen honden moeten minderen in beide roedels. Op de gemiddelde dagen van de Uitwaaiers waren er 12 tot 18 honden. We moeten in de praktijk straks maar kijken hoe we het kunnen regelen, maar uitgaande van zo’n 20 rustplaatsen, moeten er niet méér tegelijk op het veld komen, maar dat is pas als Doerak heeft overgenomen en de Uitwaaiers teruggetrokken.
>Service in Weurt handhaven moet Daisy zelf bepalen of dit door moet gaan. Wij hebben 2 klanten in Weurt die we niet bedienen en die de honden zelf moeten brengen. Als dit conflicteert moeten we kijken wat we er mee doen.
>Hoe dan ook moet bij de overname een eerlijke verdeling zijn tussen honden van beide services. “Uitwaaiers honden” moeten absoluut in gelijke verhouding deel uit blijven maken! In gezamenlijk overleg kijken hoe dit aan te pakken.
>Standpunt bepalen intacte reuen op het veld. Onze klanten zijn hierop al eerder uitgesloten.
>Activiteiten ZMW: maandag als vaste bewoners-dag, evt. op andere dag. Daisy wordt binnenkort wegwijs gemaakt en ingewerkt op de ontmoetingen met bewoners.
>Elk jaar dag van Hondenheuvel op eerste woensdag in juli iets “groots” en tussendoor af en toe ’n kleine traktatie voor de bewoners.
>Contact met leiding ZMW, TD en zorgpersoneel: We zullen Daisy/Doerak introduceren bij Thea (hoofd zorg) en overig personeel nadat RVB het bericht over Doerak heeft gehad.
>ATTENTIE! Bewoners mogen nooit op het veld en er moet zorgvuldig worden omgegaan met overige veldregels: zoals Blaforde, Veiligheid, Ontlasting, Onderhoud.
>Reparatie en groot onderhoud: waar mogelijk straks ook door Daisy. Groot werk evt. door klusjesman (betaald).
>Voorlopig begeleiding door Margot, maar laat ook je eigen stem horen en doe ook je eigen “ding”.
>Aanvraag RVB voor bijschrijven Doerak gaat medio mei de deur uit.
Hierbij de brief met o.a. aanvraag naar de raad van bestuur ZMW:
mevr. Henriette Elsinghorst
Bestuurssecretaris (RVB)
Zorggroep Maas & Waal.
Dag Henriette, ’n leuk nieuwtje over Hondenheuvel;
“Dag van de Hondenheuvel”:
Bij het 5 jarig bestaan in juli 2024 hebben we ons voorgenomen elk jaar een feestelijk gebaar te maken voor alle bewoners, personeel en evt. aanwezige familie. Dit als dank voor de fantastische medewerking van de Zorggroep. Voortaan organiseren we jaarlijks op de 1e woensdag in juli “de Dag van de Hondenheuvel”!
Op woensdag 2 juli a.s. hebben we de professionele Frietwagen “Friet en snacks on Wheels” uit Ewijk ingehuurd. Van 12:00 tot 13:30 uur staat deze bij het toegangshek met “all you can eat”. Zie bijgaande poster. Toch een leuke geste voor alle betrokkenen en alles in goed overleg met Linda Arts(AB) en de technische dienst waar nodig.
Elk jaar dus iets “groots” op deze dag, naast enkele kleine presentjes door het jaar heen. Overigens ben je van harte welkom om ’n vorkje mee te prikken hoor, onze hondjes en het team zijn dat ook van plan.
Ontwikkeling bij de Uitwaaiers:
Ouder worden prima hoor, maar het lijkt ons niet verkeerd tijdig voor te sorteren op onze toekomst… Vanwege de gezondheidsperikelen van met name Jeroen en ’t klimmen der jaren, hebben we een ervaren collega uitlaatservice betrokken bij de Uitwaaiers. Deze ondersteund de Uitwaaiers algemeen en maakt sinds kort medegebruik van Hondenheuvel. Hierdoor kunnen we ook de toekomst van hondenheuvel in z’n huidige uitvoeringsvorm veilig stellen.
Alles blijft op dezelfde voet doorgaan met inachtneming van de voorwaarden in de gebruiksovereenkomst met de zorggroep en de gewaardeerde programma’s naar de bewoners. Waarbij Margot Linders/De Uitwaaiers naast uitvoerende, ook als contactpersoon naar “Klein Waelwick”, betrokken blijft bij de dagelijkse gang van zaken. Jeroen Hilhorst blijft voornamelijk op “backoffice” en thuisterrein van de Uitwaaiers.
Gezien deze ontwikkeling willen we jullie vragen om tzt. een aanpassing op de gebruiksovereenkomst te doen. Als na ’n inwerk- en kennismakingsperiode blijkt dat de samenwerking naar onze tevredenheid verloopt en ook het vertrouwen krijgt van de leidinggevende van “Klein Waelwick”, willen we de RVB vragen de overeenkomst per 1 september a.s. op beider naam te zetten. Ook om de aangehaakte partij voldoende zekerheid te geven mede gebruik van Hondenheuvel te kunnen blijven maken en waar nodig aanvullend/gezamenlijk te investeren in onderhoud en inrichting van de speeltuin.
Met hartelijke groet,
Jeroen Hilhorst.